piątek, 7 grudnia 2012

Śniadanie - croissanty - rogale z ciasta francuskiego

Bardzo rzadko robię śniadania na słodko, chociaż bardziej je lubię. Jak przychodzi weekend i mam możliwość dłużej postać w kuchni, wtedy zazwyczaj śniadanie robię pod gusta mojego męża - muszą być jajka, ser, szynka, jednym słowem konkret. Tym razem postawiłam na swój gust i rozpływałam się z każdym kęsem :]

Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
jajko
dżem
miód
masło

Nastawiamy piekarnik na 220C. Blachę wykładamy papierem do pieczenia.
Rozwijamy ciasto francuskie i wykrawamy trójkąty równoramienne. Zaczynając od podstawy trójkąta rolujemy ciasto i przekładamy na blachę. Zawijamy końce rogala lekko do środka. Powtarzamy ta czynność z każdym kawałkiem ciasta.
W miseczce roztrzepujemy jajko i smarujemy nim dokładnie rogaliki. Wkładamy do piekarnika i pieczemy 15 minut. Podajemy jeszcze ciepłe, z tym z czym lubimy najbardziej: miodem, masłem, dżemem, nutellą itp.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. ja kocham śniadania na słodko i właściwie rzadko zdarza mi się zjeść je na wytrawnie.
    Twoje rogale wyglądaja obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. jutro je zrobię bo aż ślinka lecie takie piękne one

    OdpowiedzUsuń

Drukuj