wtorek, 4 grudnia 2012

Przekąska z ciasta francuskiego i sera camembert

Niedawno widziałam w programie "Pyszne 25" przepis na paczuszki z ciasta filo z camembertem i gruszką. Miała ogromną ochotę je przygotować, niestety tam gdzie mieszkam nigdy nie miałam okazji kupić takiego ciasta. To mnie jednak nie zniechęciło. Postanowiłam troszkę zmienić przepis. Zamiast ciasta filo użyłam francuskiego, poza tym do farszu dodałam odrobinę sera z niebieską pleśnią. Nie potrafię napisać jaka jest różnica w smaku między tym co było przedstawione w programie a moją interpretacją - mogę Wam tylko napisać, że to co mi wyszło było przepyszne! Gruszka upieczona z serami zrobiła się miękka i w smaku podobna do jabłka i to chrupiące ciasto francuskie. Pycha!

Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
1 ser camembert
30 g sera z niebieską pleśnią
3 gruszki
garść orzechów włoskich
jajko
pieprz, tymianek

Nastawiamy piekarnik na 220C. Gruszki obieramy ze skórki i kroimy na małe kawałeczki. Wrzucamy do miseczki. Sery pleśniowy kroimy w drobną kosteczkę i dodajemy do gruszki. Orzechy kruszymy lub siekamy. Dorzucamy je do miski. Mieszamy farsz dokładnie, dodajemy odrobinę pieprzu oraz tymianku.
Rozkładamy ciasto francuskie. Wycinamy z niego kwadraty - mi wyszło 8 sztuk. Do każdego kwadracika na środek dajemy farsz serowo-gruszkowy. Następnie łączymy przeciwległe końce tworząc paczuszkę. Przekładamy ją na blachę wyłożoną pergaminem. Kiedy już zrobimy wszystkie paczuszki, w miseczkę rozbijamy jajko. Przy pomocy pędzla lub wacika smarujemy wierzch ciasta jajkiem. Wkładamy do gorącego piekarnika na 15-20 minut. Nie przejmujcie się jak Wam się otworzą paczuszki, liczy się smak!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj