sobota, 7 kwietnia 2012

Migdałowa babka

W tym roku postanowiłam zrobić babkę według nowego przepisu. Znalazłam go na portalu www.kwestiasmaku.pl. Babka wyszła przepyszna, a polewa jest NIEZIEMSKO idealna jeśli chodzi o smak i konsystencję :]

Składniki na ciasto:
130 g białej czekolady połamanej na kawałki
80 g masał
8 łyżek cukru
3 jajka
40 g mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
100 g zmielonych migdałów
2 łyżeczki tartej skórki z pomarańczy

Składniki na polewę:
150 g białej czekolady
1/3 szklanki śmietany kremówki 36%
1 łyżka soku z pomarańczy

Do miski wrzucamy czekoladę i masło. Miseczkę wsadzamy do garnka z gotującą się wodą i rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej, ciągle mieszając. Jak już uzyskamy płynną masę maślano-czekoladową dodajemy cukier i żółtka i mieszamy. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz zmielone migdały. Wszystko dokładnie mieszamy łyżką. Ubijamy pianę z białek i następnie dodajemy je delikatne do masy. Na koniec dodajemy skórkę pomarańczową. Masę przekładamy do formy na babkę i pieczemy w 180C przez ok. godzinę.

Do miseczki wrzucamy czekoladę, wlewamy śmietankę i sok z pomarańczy. Miseczkę ustawiamy w garnku z gotującą się wodą, mieszamy aż uzyskamy płynną masę. Wyciągamy z garnka i wstawiamy do lodówki żeby szybciej stężała.

Kiedy babka się upiecze i ostudzi wyciągamy ją z formy, a następnie oblewamy polewą czekoladową.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. urocza baba
    choc ja do baby nie mam reki bo zawsze wychodzi mi z zakalcem :/
    ale wtym roku jest idealna! tyle ze prosto z cukierni :P


    wesolego alleluja

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kocham piec i każde nowe wyzwanie kulinarne jest dla mnie niczym otwieranie prezentów :D
    Ta babka po upieczeniu troszke mi opadła, i wywołała tym lekką panikę, ale na szczęście po ukrojeniu okazało się że wszystko gra!
    Wszystkiego dobrego i udanej babki w przyszłym roku!!! (i to takiej nie z cukierni ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknych
    Świąt
    posypanych cukrem pudrem

    OdpowiedzUsuń

Drukuj