wtorek, 19 lutego 2013

Ekspresowe bułeczki drożdżowe z masą orzechową

Kiedy byłam dzieckiem, moja babcia bardzo często robiła ciasto drożdżowe z nadzieniem orzechowym. Niebo w gębie, najlepiej smakowało jeszcze ciepłe. Dziś pokaże Wam jak robiła nadzienie, bo ciasto drożdżowego nie chciało  mi się robić - w tygodniu  nie mam na to czasu. Spróbujcie takiego ciasta lub babeczek a nie pożałujecie!

Składniki:
1 opakowanie gotowego ciasta drożdżowego
120 g mielonych orzechów laskowych
3/4 szklanki cukru pudru
1/3 szklanki mleka
1 żółtko
2 łyżki brązowego cukru

Nastawiamy piekarnik na 190C.
Mleko zagotowujemy z cukrem pudrem. Następnie ściągamy z gazu i dodajemy do niego mielone orzechy. Mieszamy bardzo dokładnie.
Rozkładamy ciasto na blacie i smarujemy je całe masa orzechową - może być jeszcze ciepła. Następnie zwijamy w rulon. Przy pomocy noża kroimy ciasto co 4-5 cm. Przekładamy wycięte bułeczki na blachę wyłożona papierem do pieczenia. Smarujemy wierzch bułeczek żółtkiem jaja i posypujemy brązowym cukrem. Pieczemy do 20 minut - może nawet krócej, trzeba pilnować żeby się nie przypaliły.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Też jestem z tych osób co lubią nadzienie orzechowe w bułeczkach:) Twoje są śliczne, mimo gotowego ciasta:)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj