czwartek, 15 listopada 2012

Babeczki z mascaropne i wesołymi świnkami

Pojutrze urodziny mojej najlepszej przyjaciółki. Ponieważ miałam to szczęście, że odwiedziła mnie w ostatni weekend miałam szansę wręczyć jej prezent oraz poczęstować urodzinowymi babeczkami :] Jednym z ulubionych zwierzątek Oli są świnki. Stwierdziłam, że to będzie idealna okazja aby spróbować zrobić figurki z lukru plastycznego. Okazało się to nie takie trudne. Gotowy lukier plastyczny zafarbowałam różowym barwnikiem spożywczym i wykonałam świnki wg wzoru z bloga Ztworzonka :]

Składniki na 8 babeczek:

125 g miękkiego masła
125 g cukru pudru
125 g mąki
2 jajka
2 łyżki mleka 2%
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 opakowania cukru waniliowe z prawdziwą wanilią
1 opakowanie czekoladowych trufli

Dodatkowo:
200 g serka mascaropne
2 łyżki cukru pudru
50 ml likieru kawowego
kakao

Do miski dajemy masło, cukier puder i ubijamy na puszysta masę. Do masy dodajemy cukier waniliowy i mieszamy. Następnie dodajemy jajka i ubijamy, uważając by masa się nie ścięła. Do masy dodajemy mąkę i proszek do pieczenia. Mieszamy wszystko delikatnie łyżką. Przygotowane ciasto przekładamy do foremek wyłożonych papilotkami. Nakładamy 1 łyżkę ciasta, wkładamy truflę i przykrywamy kolejną łyżką ciasta. Pieczemy 15-20 minut w temperaturze 190C.
Serek mascaropne przez chwilę mieszamy z cukrem pudrem. Dodajemy likier kawowy i mieszamy. Masę nakładamy szpatułką na wierzch wystudzonych babeczek. Następnie posypujemy wszystkie babeczki przesianym kakao.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj