piątek, 24 lutego 2012

Tiramisu bez jajek

 Tiramisu jest chyba najsłynniejszym włoskim deserem. Jego przygotowanie nie wymaga dużego wysiłku, nie potrzebujemy piekarnika czy robota kuchennego. Przepis, który podaję poniżej nie jest tradycyjnym tiramisu, ponieważ nie dodałam do niego jajek. Jest to pewniejszy przepis, nie trzeba się bać, że coś nam nie wyjdzie, jajko będzie niedobre i ktoś się zatruje. Polecam każdemu spróbować przygotować ten deser, składniki podane niżej starczając na małą porcję :] 

Składniki:
250 g serka mascarpone
300 ml śmietanki kremówki
50 g cukru pudru
opakowanie podłużnych biszkoptów
szklanka mocnej kawy
200 ml Amaretto (ja użyłam likieru czekoladowego)
3 łyżki ciemnego kakao

W misce ubijamy śmietankę cukrem pudrem na sztywno. Następnie dodajemy do niej serek mascaropne i mieszamy.
Do miseczki wlewamy gotową mocną kawę i dodajemy do niej alkohol.
Przygotowujemy szklane lub ceramiczne naczynie.
1/3 biszkoptów, pojedynczo, maczamy w kawie i układamy w naczyniu. Kiedy ułożymy pierwsza warstwę biszkoptów, kładziemy na nie 1/3 porcji kremu. Powtarzamy ta czynność aż ułożymy 3 warstwy (ja zrobiłam na dwie warstwy biszkoptów, ponieważ użyłam dużego naczynia). Deser posypujemy kakao przesianym przez sitko, wstawiamy do lodówki na co najmniej 3 godziny.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Miałam okazję spróbować- przepyszne!!!
    Polecam wszystkim łasuchom :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, zawsze mnie cieszy jak Wam smakują moje wyroby :]

    OdpowiedzUsuń

Drukuj