poniedziałek, 2 stycznia 2012

Tartaletki z owocami

Ten rok rozpoczynam od kruchych tartaletek z masą budyniową, na specjalne zamówienie mojego męża :] Sporządzenie tych ciastek nie jest pracochłonne, a efekt zawsze raduje oczy i podniebienie :D

Składniki na ciasto:
300 g mąki pszennej
200 g schłodzonego masła Lurpak klasyczne
50 g cukru pudru
1/2 torebki cukru waniliowego
2 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
sok z połowy cytryny

Masa budyniowa:
budyń waniliowy (przygotowany wg przepisu)
kostka masła Lurpak klasyczne
odrobina likieru (ja używam likieru czekoladowego)

Do ozdoby:
brzoskwinie
ananas
mandarynki
czekoladowa posypka


Wymieszać ze sobą wszystkie składniki na ciasto, zagnieść je aż będzie odchodzić od ręki, zawinąć w folię i wsadzić do lodówki na godzinę.
Foremki do tartaletek wysmarować np. masłem (ja używam tłuszczu w spray’u – jest o wiele szybciej i nie trzeba się babrać ;). Schłodzonym ciastem wykleić cienko formę (moim zdaniem najłatwiej jest urywać kawałki ciasta, sformować w dłoni kulkę, rozgnieść ją w dłoni i wyklejać formę). Przygotowane tartaletki podziurkować widelcem i piec w temperaturze 180C przez ok. 15 minut. Po upieczeniu odstawiamy tartaletki na kilka minut, i kiedy będą jeszcze lekko ciepłe wyjmujemy z foremek.
Ugotowany i ostudzony budyń zmiksować z masłem i likierem. Powstałą masą wyłożyć tartaletki, a następnie udekorować owocami. Następnie wsadzić je do lodówki albo zjeść od razu :)

1 komentarz:

Drukuj