wtorek, 17 stycznia 2012

Lekka drobiowa kiełbaska z chlebem wielozbożowym

Jakiś czas temu stwierdziłam, że spróbuje robić wędliny w domu. Od kiedy mam wypiekacz do chleba pieczywo robimy z mężem sami, to teraz przyszedł czas na wędlinę. Pierwszą kiełbaską jaką zrobiłam była drobiowa - wzięłam ją na początek, ze względu na to, że mięso drobiowe szybciej się robi, a nie byłam pewna czy coś z tego wyjdzie. Na całe szczęście jak się okazało wyszło pysznie :]

Składniki:
0,5 kg filetu drobiowego
3 ząbki czosnku
2 łyżki majeranku
2 ziarna jałowca
3 ziarna czarnego pieprzu
3 ziarna ziela angielskiego
łyżeczka ostrej papryczki
sól

W moździerzu ucieramy wszystkie przyprawy razem z przeciśniętym przez praskę czosnkiem.
Mięso myjemy, kroimy na mniejsze kawałki i następnie mielimy w malakserze (albo przy użyciu blendera). Do mięsa dodajemy mieszankę czosnku i przypraw, mieszamy wszystko dokładnie.
Mięsną masę dzielimy na 3 części. Filię spożywczą tniemy na 3 prostokąty. Następnie zawijamy uformowane w kiełbaski mięso tak, jakbyśmy zawijali cukierek w papierek i na końcach zawijamy pętelki.
Zagotowujemy wodę w dużym garze, wsadzamy do niego wkładkę do parowania i na niej układamy kiełbaski i przykrywamy pokrywką (jeśli ktoś posiada parowar, to w nim paruje kiełbaski :) ). Kiełbaski powinny parować się około 30 minut.
Po tym czasie wyjmujemy je z garnka i zostawiamy do przestygnięcia. Zdejmujemy folię i podajemy od razu lub zostawiamy do całkowitego wystygnięcia i chowamy do lodówki, by dobrze się schłodziły.

Ja zjadłam kiełbaski z chlebem, który upiekłam w wypiekaczu. Do jego wypieku użyłam mieszanki Chleba Polskiego - Chleb Sądecki wieloziarnisty z ziarnami 3 zbóż, dodałam 340 ml maślanki i 12 g drożdży.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj