czwartek, 15 grudnia 2011

Gołąbki

Robienie gołąbków wydaje się czasochłonne – ja tak nie uważam. Samo przygotowanie mija szybko, dużo gorsze jest czekanie, aż się uduszą, kiedy to ich zapach rozchodzi się po mieszkaniu :) Mój mąż uwielbia gołąbki, nie ważne jest ile ich zrobię, zawsze wszystkie schodzą i nie mam co liczyć, że cała brytfanka starczy nam na 2 dni ;P Moje gołąbki owijam w liście kapusty włoskiej - jej liście są delikatne i o wiele lepsze moim zdaniem w smaku. Jeśli zaś chodzi o nadzienie to dużo więcej w nim mięsa niż ryżu :]

Składniki:
1 kapusta włoska
1 kg mięsa mielonego z łopatki wieprzowej
15 dag boczku wędzonego
2 woreczki ryżu
2 duże pomidory
2 kostki rosołowej
1 łyżka masła
szklanka wody
sól i pieprz

Gotujemy ryż wg instrukcji na opakowaniu, ale krócej o ok. 4 minuty. Wędzony boczek kroimy w małe kosteczki, a następnie wytapiamy na patelni. Do dużej miski wkładamy mielone mięso, ugotowany ryż oraz boczek. Doprawiamy solą i pieprzem, po czym całość mieszamy.
Kapustę oczyszczamy z brzydkich liści, myjemy, wycinamy głąb i blanszujmy pojedyncze liście, ale bardzo krótko, kapusta ta jest delikatniejsza niż zwykła. Na przygotowanych liściach kładziemy farsz i zawijamy boki liścia do środka a później rolujemy.
Dużą brytfankę smarujemy masłem, po czym układamy w niej gołąbki. W przestrzenie między nimi układamy kawałki pomidora oraz pokruszone kostki rosołowe. Całość zalewamy wodą. Dusimy na wolnym ogniu przez godzinę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj