czwartek, 3 października 2013

Krewetki z dynią

Sezon dyniowy czas zacząć! Warto wypróbować różnych przepisów z wykorzystaniem tego warzywa, ponieważ można z niej zrobić zupę, risotto, gulasz a nawet ciasto. Ograniczeniem w jej wykorzystaniu jest tylko wyobraźnia ;)

Składniki:
400 g dyni
300 g mrożonych krewetek tygrysich
1/2 puszki pomidorów
165 ml mleczka kokosowego
1 łyżka masła
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
kolendra
curry

Dynię ścieramy na tarce o dużych oczkach lub w blenderze. Następnie podsmażamy ją na maśle i przyprawiamy odrobiną soli. Dusimy przez 5 minut, mieszając od czasu do czasu.
Czosnek kroimy w drobną kostkę. Do dyni dodajemy pomidory oraz czosnek. mieszamy. Dodajemy sól, pieprz, kolendrę i curry. Mieszamy i dusimy przez kolejne 5 minut. Na koniec dodajemy odmrożone krewetki i podsmażamy przez chwilę. Kosztujemy jeszcze sos, sprawdzamy czy jest dobrze przyprawiony, a następnie podajemy już na talerz.
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. dopiero jem śniadanie a z miłą chęcią już bym zjadła obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja żałuję, że mój Em nie lubi takich kulinarnych eksperymentów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam to szczęście, że Wojtek jeszcze bardziej lubi eksperymenty kulinarne niż ja - więc mam testera na każde zawołanie ;)

      Usuń
  3. Ciekawe połączenie, muszę koniecznie spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj