czwartek, 1 sierpnia 2013

Owsiane ciasteczka z masłem orzechowym i czekoladą


Jakiś czas temu w Lidlu był tydzień amerykański. Kupiłam wtedy masło orzechowe i postanowiłam upiec i pogotować z jego wykorzystaniem. Na pierwszy ogień poszły tosty francuskie, o których pisałam jakiś czas temu. Następnie stwierdziłam, że upiekę ciasteczka. Była okazja, bo szliśmy w odwiedziny do kuzyna męża, a z pustymi rękami nie wypada. Poza tym następnego dnia jechaliśmy na turniej rycerski, a tam zawsze znajdą się chętni na ciacha ;P
Owsiane ciastka z masłem orzechowym i czekoladą wyszły genialne! Smaki idealnie się połączyły, przez co ciastka znikają raz dwa!

Składniki:
55 g masła
115 g masła orzechowego
130 g brązowego cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 jajko
125 g mąki
115 g płatków owsianych
3/4 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli
1 tabliczka czekolady

Nastawiamy piekarnik na 190C.
Do miski wrzucamy masło, masło orzechowe i brązowy cukier. Miksujemy aż się składniki połączą. Dodajemy jajko i ekstrakt waniliowy i miksujemy dalej.
Mąkę, płatki owsiane, sodę i sól mieszamy razem. Następnie dodajemy do masy maślanej.
Czekoladę łamiemy na kawałki i w blenderze siekamy ja bardzo drobno. Dodajemy rozdrobnioną czekoladę do ciasta. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy łyżką, a następnie ręką. Konsystencja powinna być jak kruszonki.
Bierzemy w dłonie odrobinę ciasta formujemy małą kulę, spłaszczamy ją i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasteczka mogą być ułożone blisko siebie, gdyż nie będą rosnąć.
Tak przygotowane ciastka wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 8 minut. Po tym czasie wyciągamy je z piekarnika i odstawiamy do przestudzenia (jak są gorące to się rozpadają).
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj