poniedziałek, 5 marca 2012

Wędlina z piersi kurczaka

Kolejny "eksperyment" wędliniarski. Idealna alternatywa na szynki ze sklepu - oprócz tego, że jest zdrowsza to przede wszystkim wiemy co w niej jest. Po tym jak ujawniono aferę solną zadzwoniła do mnie moja mama, bardzo zaniepokojona tym, że nie wie jaka wędlina, chleb i inne produkty są zakażone. Była niezwykle zdziwiona faktem, że w mojej kuchni jemy własny chleb, własną wędlinę, a sól używamy tylko morską :]
Ratujmy się zatem jedzeniem domowej roboty!

Składniki:
1 połówka piersi z kurczaka
mały słoik czerwonych oliwek
połowa czerwonej papryki
2 ząbki czosnku
sól, pieprz, tymianek
oliwa z oliwek


Przygotowujemy marynatę – siekamy i przeciskamy przez praskę czosnek, dodajemy sól, pieprz, tymianek i oliwę, mieszamy. Pierś nacinamy wzdłuż tworząc w środku kieszonkę. Do kieszonki wkładamy oliwki i paprykę pokrojoną w kosteczkę. Smarujemy marynatą i zawijamy w folię. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180C i pieczemy 30 minut. Po tym czasie rozchylamy folię i pieczemy jeszcze 15 minut.
Gotową wędlinę kroimy w plastry i układamy na kanapce. Ja podawałam z moim ulubionym chlebem domowej roboty :]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj