piątek, 16 marca 2012

Razowe ciasteczka owsiane

Dziś propozycja na ciasteczka. Była to moja lekka improwizacja - bazowałam na przepisie z gazety, ale dodałam płatki owisiane, mąkę razową i syrop klonowy :] Ciasteczka wyszły naprawdę pyszne, są chrupiące i jednocześnie sycące. Po upieczeniu i schowaniu ich do metalowej puszki można je przechowywać nawet 2 tygodnie!

Składniki (na około 25 ciastek):
120 g masła
70 g brązowego cukru
1 jajko
100 g płatków owsianych
120 g mąki razowej
20 g mąki pszennej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka syropu klonowego
1 tabliczka pokruszonej czekolady (ja dałam pól białej i pół gorzkiej)
1 garść bakalii (użyłam moreli)

Masło ucieramy z cukrem. Następnie dodajemy jajko i dalej ucieramy na jednolitą masę. Odmierzamy resztę składników i dodajemy je do masy. Wszystko ze sobą dobrze mieszamy – można wyrobić ciasto ręką. Formujemy małe kulki, które potem spłaszczamy w dłoni i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy przez 15 minut w temperaturze 180C. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj