czwartek, 22 marca 2012

Kotlety mielone z boczniakami i papryką

 
Pisząc bardzo nieskromnie - jestem fanką swoich kotletów mielonych :] Niestety jedząc je raz w tygodniu, można się znudzić. Musiałam je troszkę "zrewolucjonizować" i wykorzystałam do tego, to co było w lodówce - boczniaki. Jest to bardzo udane połączenie, godne polecenia każdemu, kto lubi grzyby :]

Składniki:
500 g mięsa mielonego (może być wieprzowe, wołowe lub z indyka)
250 g boczniaków
½ czerwonej papryki
1 kajzerka
1 żółtko jaja
Sól, pieprz, natka pietruszki, papryka ostra

W wodzie moczymy bułkę. Myjemy paprykę i boczniaki, a następnie kroimy je w małą kostkę. Do miski wrzucamy mięso, pokrojone warzywa, odciśnięta z wody bułkę, żółtko oraz przyprawy. Dokładnie mieszamy wszystko ręką. Jeśli mięsna masa nie będzie chciała odchodzić od ręki dodajemy trochę bułki tartej.
Formujemy kotlety i smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron na jasno brązowy kolor.
Ja podałam kotlety z sałatką grecką, ale również super smakują z kawałkiem chleba :]  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj