wtorek, 9 grudnia 2014

Penne z kurczakiem, brokułem i sosem mascarpone

Witajcie po bardzoooooooo długiej przerwie. Mam nadzieje, że mi ją wybaczycie i będziecie tu czasem zaglądać :) Przerwę miałam ze względu na pisanie, a później obronę pracy magisterskiej, a kiedy temat ten zamknęłam chciałam odpocząć i tu nagle się zorientowałam że od kwietnia nie ma nowych postów! Trzeba to nadrobić! Na początek postaram się wrzucić chociaż 1 post tygodniowo, zobaczymy jak pójdzie dalej :)
Na pierwszy post po tak długiej przerwie przygotowałam makaron w bardzo fajnym i delikatnym sosie z serka mascarpone, mam nadzieje, że Wam przypadnie do gustu :)

Składniki:
makaron penne pełnoziarnisty
1 brokuł
250 g serka mascaprone
1 filet kurczaka
2 ząbki czosnku
oliwa 
zioła prowansalskie
sól, pieprz

Makaron gotujemy wg instrukcji na opakowaniu.
Brokuła kroimy w małe różyczki i wrzucamy do gotującej się osolonej wody. Gotujemy go chwilę, uważając by nam się nie rozgotował, po czym odcedzamy i zalewamy zimną wodą.
Filet z kurczaka myjemy a następnie osuszamy ręcznikiem papierowym. Kroimy mięso w kosteczkę, przyprawiamy solą, pieprzem i ziołami i odstawiamy na chwilę.
Czosnek obieramy i kroimy w drobną kosteczkę.
Na patelni rozgrzewamy około 2 łyżek oliwy, dodajemy czosnek i podsmażamy chwilę. Następnie dodajemy kurczaka i również podsmażamy co chwilę mieszając. Jak mięso się zacznie lekko rumienić dodajemy brokuły i serek mascarpone. Mieszamy wszystko razem i smażymy około 2 minut, aż się serek zamieni w sos. Następnie kosztujemy sos i ewentualnie doprawiamy jeszcze solą i pieprzem.
Następnie na talerzu wykładamy makaron, dodajemy mięso z brokułami i sosem i gotowe.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj